Älä pyyhi metsiä pois!

Mitä sinä teet vessapaperillasi on sinun asiasi, mutta mitä Essity tekee metsillemme, on jokaisen asia. Uusi raportti paljastaa, kuinka maailman toiseksi suurin pehmopaperivalmistaja Essity on osallisena suojelua tarvitsevien metsien kaatamisessa pohjoisissa metsissä niin Ruotsissa, Suomessa kuin Venäjällä. Älä pyyhi metsiä pois, vaan vaadi Essityä muuttamaan tapansa. Lue lisää alta ja allekirjoita vetoomus!

Allekirjoittamalla liityt sähköpostilistallemme ja hyväksyt tietosuojakäytäntömme.

6588 metsien ystävää on allekirjoittanut.

EI vanhoja metsiä vessapaperiksi

Essityn tuotemerkkejä ovat maailman johtavat vessapaperibrändit, kuten Lotus ja Tempo. Uusi raportti paljastaa, kuinka Essity on osallisena suojelua tarvitsevien metsien kaatamisessa. Älä pyyhi metsiä pois! Vaadi Essityä parantamaan tapansa ja varmistamaan, että vessapaperiksi ei enää päädy luonnonkauniita vanhoja metsiämme.

Allekirjoita

Metsähallitus toimittaa puuta

Greenpeacen raportti osoittaa, kuinka Essityn selluntoimittajat saavat raaka-ainetta suojelua vaativista pohjoisista metsistä Ruotsista, Suomesta ja Venäjältä. Suomessa Essityn selluntuottajat ostavat puuta Metsähallitukselta, joka muun muassa suunnittelee hakkaavansa metsää Oulujärvellä saarilla, joilta on löytynyt 43 uhanalaisen lajin esiintymää.

Lue raportti

Maapallon vihreä kruunu

Pohjoisten havumetsien viimeiset luonnonmetsät ovat vaarassa kadota puu- ja paperituotteiden valtavan kysynnän ja piittaamattoman metsäteollisuuden vuoksi. Kiivas metsätalous on muuttanut useimmat metsät puupelloiksi. Luonnonmetsien suojeleminen on tärkeää sekä lajien selviytymisen että ilmaston kannalta. Essityllä on mahdollisuus vaikuttaa siihen, millaisen perinnön jätämme lapsillemme. Vaadi Essityä varmistamaan, että vessapaperiksi ei enää päädy luonnonkauniita vanhoja metsiämme.

Allekirjoita